fredag, augusti 17, 2007

jeans och miljön

Jag läser om jeans och de framgångsrika jeansmärken som kommer från Sverige i samband med Stockholms modevecka. Jag undrar hur deras inverkan på miljön är?

Vi lever i en slit och släng kultur. Det är svårt att värja sig för att man inte ska framstå som en komplett galning. Jag är en av många som handlar på HM så jag är verkligen inte ett bra exempel. Jag försöker leva energisnålt, äter i stort sett bara närodlat, jag har komposterat i åratal, jag använder bara biologiskt nedbrytningsbara rengöringsmedel. Jag har ingen biogas bil, min vespa går på bensin. Men min värsta miljöbovsinsats är att jag är designer och driver ett eget varumärke av produkter. Hur jag än bär mig åt, hur miljövänliga de än är så kommer jag tyvärr alltid att tulla på miljön, mer än alla andra för att jag tillverkar!

Inga kommentarer: