tisdag, juni 19, 2007

vilda tomater

dröm om min förvåning när jag letade efter ekologiska citroner på min lokala ICA butik. Det fanns inga citroner, inga bananer det som brukar finnas i de flesta ica runt om i sverige även på landsorten. Vad som istället fanns var ett paket (välpackat) med fem kiwifrukter och en påse med ekologiska apelsiner.

Jaja men det var inte det som fick mig att se "rött" utan det var den plastiga paketet med Vilda tomater från holland! Vad är det. Det enda som verkade vilt med dem var att de fanns i grönt, rött, tigrerat och i olika former!

Galet.

När jag sedan ringde till Ica kundtjänst så visade det sig att jag verkligen inte var den ende som hade hört av sig till dem. Titeln Vilda tomater var enl dem en direkt översättning från leverantören på deras lavel "Wild Tomatos" och att de var odlade tomater precis som alla tomater från Holland.

Phu! Spännande!

Inga kommentarer: